Piure de cartofi

Ce NU stiai despre lactate!

06 January 2020

 

 

 

 

  • Te-ai întrebat vreodată dacă lactatele pe care le consumi iţi fac bine sau aduc vreun beneficiu sănătăţii tale?

 

Vestea bună este că mai bine te întrebi mai târziu decât niciodată pentru că încă poţi să reduci efectele dăunătoare ale lactatelor şi să îţi îmbunătăţeşti starea de sănătate. 

 

Cu toţii suntem copleşiţi de campaniile de marketing la nivel global în care se promovează consumul produselor lactate pentru sursa de calciu necesară organismului şi cele mai importante instituţii din industrie recomandă 

acest lucru pentru a convinge populaţia că asigură o alimentaţie sănătoasă.

 

 

  • Marketing sau realitate?

 

Însă, te-ai gândit ce influenţă uriaşă are activitatea de lobby şi de finanţare din industria lactatelor? Câte studii şi sponsorizări sunt realizate prin intermediului finanţării mascate întocmai pentru a rezulta în recomandări guvernamentale în folosul creşterii economice ale acestei industrii?

 

Sume imense de bani sunt investite în promovarea conceptului eronat şi indus populaţiei că lactatele reprezintă cea mai importantă sursă de calciu iar rezultatul este că din generaţie în generaţie se transmite o educaţie greşită în acest sens fără a mai cerceta adevărul.

 

  • Tu ştii ce este intoleranţa la lactoză?

 

Ştiai că oamenii sunt singura specie care bea laptele unei alte specii? Nu este normal şi nici logic să se întâmple acest lucru iar de cele mai multe ori organismul nostru inteligent ne alarmează prin aşa numită intoleranţă la lactoză sau uneori prin alte forme pe care nu le asociem.

 

Această intoleranţă reprezintă incapacitatea organismului de a produce enzima necesară (lactaza) pentru a digera proteina din lapte. Din păcate, mulţi dieteticieni şi medici recomandă suplimentarea în mod artificial cu această enzimă sau alte medicamente pentru a continua consumul lactatelor.

 

Sfat: ia în considerare semnalele trimise de corpul tau şi ajută-l să fie într-o armonie cu ceea ce nu acceptă prin a îi oferi alternative cu adevărat benefice şi sănătoase. Până la urmă ce ai de pierdut dacă eşti mai flexibil?

 

  • Care este efectul lactatelor asupra oaselor tale?

 

Cum îţi poţi explica că deşi lactatele sunt considerate o sursă de calciu, în zonele unde sunt intens consumate au şi cea mai mare incidenţă de osteoporoză şi fracturi osoase?

 

Nimeni nu neagă faptul că lactatele au totuşi cantităţi semnificative de calciu dar în acelaşi timp au şi cantităţi mari de proteine animale ce determină eliminarea prin urină a unei mari părţi din calciu. De ce se întâmplă acest lucru? 

 

Deoarece consumul excesiv de proteine animale conduce la formarea acidozei metabolice ce rezultă în probabilitatea ca fosforul şi calciul să se piardă din oase pentru a neutraliza acidul. Prin urmare conceptul de sursă de calciu este cu totul unul eronat iar lactatele au un efect invers asupra noastră.

 

  • Ce surse alternative de calciu ai la dispoziţie?

 

Sursele vegetale sunt cele mai nutritive şi poţi începe de acum prin includerea acestora în dieta ta.

 

- Legumele cu frunze verzi, napi, kale, broccoli, tahini, seminţe de susan, tofu, etc 

 

  • Ce NU ştiai despre lactate

 

În fermele industriale, vacile sunt exploatate continuu şi supravieţuiesc cu greu în aceste condiţii iar deseori se îmbolnăvesc şi fac infecţii grave dar sunt tratate cu antibiotice şi alte medicamente care trec în lapte. Aşa că, să nu te miri dacă laptele pe care îl consumi conţine puroi, globule albe, reziduuri de antibiotice, erbicide, pesticide, conservanţi de sinteză şi aditivi.

 

Nici lactatele aşa zise "organice" nu sunt ferite de cele menţionate mai sus.

 

Cu toţii ştim că în această industrie, se folosesc hormoni de creştere precum IGF-1 pentru creşterea rapidă a viţeilor. Însă, la oameni consumul acestui hormon prin lactate şi creşterea nivelului acestuia generează un factor de risc pentru cancer.

 

În multe cercetări ştiinţifice, consumul lactatelor înca din copilărie a fost asociat cu diabetul de tip 1, cancer şi alte probleme de sănătate. Ce alte efecte crezi că are un aliment care conţine hormoni de creştere, steroizi, progesteron, testosteron şi alte substanţe nocive? În mod clar, consumul acestora ar trebui redus, chiar eliminat.

 

Totuşi îţi este greu să renunţi? Există o explicaţie ştiinţifică pentru asta, şi anume că proteina din lapte (cazeina) determină producerea aceloraşi efecte ca şi opioidele pentru că la nivelul digestiei, aceasta se transformă în cazomorfine ce creeaza dependenţă. Dacă te-ai decis să renunţi la consumul lactatelor, trebuie să ştii că poftele tale vor dispărea în câteva săptămâni sau poţi alege variantele vegetale de lactate care imită foarte bine acel gust, cel puţin temporar.

 

Nu uita că ai nevoie şi de vitamina D pentru fixarea calciului în oase iar cea mai bună sursă o reprezintă soarele pentru că rezistă cel mai mult în organism spre deosebire de suplimentele alimentare.

 

Atunci când nu avem parte de soare este de preferat vitamina D2 (ergocalciferol), fiind de origine vegetală în locul vitaminei D3 (colecalciferol) care are origine animală. Însă,  în ultimul timp a apărut și o derivație de vitamina D3 de origine vegetală dar trebuie specificat în momentul achiziționării.

 

 

Cea mai buna metodă de a îţi menţine oasele sănătoase şi puternice este de a face regulat exerciţii fizice, renunţarea la lactate, consumul de fructe şi legume şi asigurarea unui nivel optim al vitaminei D.

 

Contact

 

contact@inspiratii.ro

Citat preferat

 

”Fiecare reuşită începe cu decizia de a încerca”

 

 

Toate textele şi materialele prezentate pe site sunt proprietatea inspiratii.ro , fiind interzisă reproducerea parţială  sau integrală a continutului acestui site pe alte pagini web sau in orice altă formă fară acordul scris al inspiratii.ro.

 

Contact

 

contact@inspiratii.ro